Itsearviointi tarjoilutehtävistä


-        Asiakaspalvelutilanteeseen valmistautuminen

Annan asiakaspalvelutilanteeseen valmistautumisesta itselleni H2, sillä joka päivä pukeutumuseni oli työnkuvaan kuuluvaa; silitetyt tarjoilijavaatteet ja kengät. Myös hiukset olivat aina kiinni ja kynnet olivat kunnossa. Siitä yksi miinus etten ollut joka aamu täsmälleen ajoissa. 
Työtehtäviäni oli mm. salin kuntoon laitto ja lounaskattauksen valmistelu 











                        

 Asiakkaiden vastaanottaminen 

Antaisin tästä itselleni H2 sillä perusteella, että selvitin asiakkaiden tarpeita ja toiveita tarkemmilla kysymyksillä, myös harvoin keskustelin eri vaihtoehdoista mutta usein kysyin siinä kohti apua opettajilta.

-        Asiakaspalvelijana toimiminen
Tässä kohdassa arvosanani on aika selkeästi H2. Toimin matkailuyrityksen mukaisesti. Olin ystävällinen asiakkaita palvellessa ja ulosanti oli hyvää asiakkaita kohtaan. Sen takia en anna K3, koska tietynlainen rentous jäi uupumaan asiakaspalvelijana. Välillä myös sanaton viestintä ei ollut niin hyvää kuin se olisi voinut olla.
-       

   Asiakaspalvelutilanteen päättäminen
Tästä annan itselleni H2. Tein tarvittavat jälkitoimenpiteet sekä otin hyvin palautetta vastaan. En kuitenkaan ollut niin aktiivinen tiedustelemaan palautetta.

-        Asiakaspalvelutilanteessa käytettävien resurssien ja tietotekniikan käyttö
H2 olisi oikea arvosana tälle, käytin välineitä, varusteita ja materiaaleja. Teknisiä laitteita tai toimisto-ohjelmia ei tullut käytettyä, mutta ne ei kuuluneet työnkuvaan.
-       
   Matkailupalvelujen informaatio- ja muun materiaalin käyttö
Tästä annan T1, en käyttänyt lähes minkäänlaisia informaatiomateriaaleja paitsi joitain mainoslappuja.
-        

     Työturvallisuudesta huolehtiminen
K3 on oikea arvosana tälle. Huolehdin aina itsenäisesti ja huolellisesti omasta työturvallisuudesta mm. turvakengillä

-        Hygieniasäädösten noudattaminen
K3 on mielestäni lähellä oikeaa. Noudatin ja sovelsin työssäni oma-aloitteisesti omaa hygieniaosaamista ja niihin liittyviä säädöksiä.
Esimerkiksi käsienpesu aina ennen töiden aloittamista ja aina sen jälkeen kun on käsitellyt sekä hanskojen käyttö tietyissä tilanteissa kuten juomalaseja tai aterimia käsitellessä. Työvaatteeni olivat myös aina puhtaat

-        Oppiminen ja ongelmanratkaisu
 Annan tästä itselle H2, löysin asiakkaille vaihtoehtoisia tuotteita, ja selviydyin lähes aina oma-aloitteisesti muuttuvissa tilanteissa. En kuitenkaan aina löytänyt erilaisia ratkaisutapoja, ja se vaati ohjausta.
-       
    Vuorovaikutus ja yhteistyö
    Toimin aina asiakasta arvostaen, huolellisesti ja aktiivisesti. Tästä annan H2
j
-        Terveys, turvallisuus ja toimintakyky
Annan tästä kategoriasta itselleni arvosanaksi K3, koska hallitsen EA1 vastaavat ensiaputaidot sekä edistän omaa työ- ja toimintakykyäni esim. huolehtimalla omasta ergonomiasta.


Ammattiaetiikka 
 Noudatin vaitiolovelvollisuutta ja hyviä käyttäytymistapoja. Toimin kestävän toimintatavan mukaisesti. Kerran jo mainittunakin työaikojen noudattamisessa oli pieniä lipsahtamisia aamulla. Tästä antaisin itselleni H2.

Kommentit

  1. Hyvää pohdintaa ja arviointia. Joissain kohdiss olet mielestäni turhankin kriittinen ja arvosana voisi kallistua hyvästä kiitettävään. Mutta toisaalta hyvä, ettet päästä itseäsi sieltä, mistä aita on matalin. Hyvää kesää! :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Asiakaspalvelijan ulkoinen olemus

Perehtyminen työssäoppipaikkaan

Viikko 6 työssäopissa